Всесвітня
історія. 10 клас
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
При-ка
|
1
|
Повторення
|
|
|
2
|
Вступ Завдання і
структура курсу. Джерела. Перший період Новітньої історії. Періодизація
першої половини ХХ ст. Провідні країни світу на початку ХХ ст.: основні
тенденції соціально- економічного, політичного розвитку. «Пробудження Азії».
Вхідне діагностичне оцінювання за 9 клас
|
|
|
ТЕМА 1. ПЕРЕДУМОВИ
ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА ЇЇ НАСЛІДКИ.
|
|||
3
|
Міжнародні
кризи та конфлікти на початку ХХ ст. «Гонка озброєнь», посилення мілітаризму.
Причини, привід до Першої світової війни. Стратегічні плани противників.
|
|
|
4
|
Початок
Першої світової війни. Бойові дії в 1914 р. «Диво на Марні». Позиційна криза.
Розширення масштабів війни. Бойові дії 1915—1916 рр.
|
|
|
5
|
Практичне
заняття.
Варіант
1. Життя на фронті і в тилу. Ставлення населення до
війни.
Варіант
2.
Переосмислення
системи загальнолюдських цінностей. Зміна статусу жінки в період війни.
|
|
|
6
|
Вступ
у війну США. Вихід Росії з війни. «Битва кайзера». Поразка Німеччини та її
союзників. Комп’єнське перемир’я.
|
|
|
7
|
Російська
революція 1917 р. Прихід до влади більшовиків. Громадянська війна. «Воєнний
комунізм». Спроба експорту комуністичної революції. Розпад
багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі.
|
|
|
ТЕМА 2. ПОВОЄННЕ
ОБЛАШТУВАННЯ СВІТУ. ВЕРСАЛЬСЬКО- ВАШИНГТОНСЬКА СИСТЕМА ДОГОВОРІВ
|
|||
8
|
«14
пунктів» В. Вільсона. Паризька мирна конференція. Версальський договір.
Створення Ліги Націй. Мирні договори із союзниками Німеччини.
Вашингтонська
конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її
переваги та недоліки.
|
|
|
9
|
Основні
питання міжнародних відносин. Спроба перегляду повоєнних договорів у 1920-ті
рр. і створення системи колективної
безпеки. Пакт Бріана—Келлога. Джерела нестабільності.
|
|
|
10
|
Урок
узагальнення і тематичного оцінювання
|
|
|
ТЕМА 3. ПРОВІДНІ
ДЕРЖАВИ СВІТУ В 1920—1930-Х РР.
|
|||
11
|
Зміна статусу
провідних країн світу після Першої світової війни. Період економічної
стабільності. Причини, прояви та наслідки світової економічної кризи
1929―1933 рр. (Великої депресії). Пошуки шляхів подолання кризових
явищ в економіці й суспільному житті.
Початки державного регулювання соціально-економічних процесів.
|
|
|
12
|
Консерватизм,
лібералізм. Робітничий, соціалістичний і комуністичний рухи. Фашизм.
|
|
|
13
|
Доба
«проспериті» (процвітання) у США. Прояви Великої депресії. «Новий курс» Ф. Д.
Рузвельта та його основні підсумки.
|
|
|
14
|
Реформи
Д. Ллойд Джорджа. Ірландське питання. Велика Британія у роки стабілізації та
Великої депресії. Династична криза. Спроби реформування Британської імперії.
Політичний
та соціально-економічний розвиток Франції у 20-х рр. ХХ ст. Уряди Народного
фронту. На шляху до національної катастрофи.
|
|
|
15
|
Листопадова
революція та становлення Веймарської республіки в Німеччині. Світова
економічна криза в Німеччині. Встановлення нацистської диктатури в Німеччині.
А. Гітлер. Економічна, соціальна та ідеологічна політика гітлерівського
режиму. Войовничий антисемітизм.
|
|
|
16
|
Прихід
до влади в Італії Б. Муссоліні. Фашизація Італії. Створення корпоративної
системи. Експансіоністські претензії.
|
|
|
17
|
Диктатура
Прімо де Рівери. Революція 1931 р. Уряд Народного фронту. Громадянська війна
Ф. Франко.
|
|
|
18
|
Практичне
заняття. Політичні портрети Ф. Д. Рузвельта, Ф. Франко, Б.
Муссоліні, А. Гітлера (на вибір).
|
|
|
19
|
Урок узагальнення і тематичного оцінювання
|
|
|
ТЕМА 4. СРСР.
КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ
|
|||
20
|
Утворення
СРСР. Становлення тоталітарного режиму. Й. Сталін.
|
|
|
21
|
Становлення
Другої Речі Посполитої. Переворот 1926 р. Ю. Пілсудський. Національні питання. Становлення
Чехословаччини. Т. Масарик. Національні питання.
|
|
|
22
|
Угорська
революція. Режим Горті. Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура.
Встановлення режиму Й. Антонеску.
|
|
|
23
|
Болгарія.
Режим А. Стамболійського. Перевороти. Королівська диктатура. Борис ІІІ. Від
Королівства сербів, хорватів і словенців до Югославії. Національна проблема.
|
|
|
24
|
Практичне
заняття. Особливості соціально-економічного розвитку країн
Центральної та Східної Європи.
|
|
|
25
|
Урок узагальнення і тематичного оцінювання
|
|
|
ТЕМА 5.
КРАЇНИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ.
|
|||
26
|
Японія.
Провал процесів демократизації суспільства.
Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості
населення. Зовнішня експансія.
|
|
|
27
|
Китай.
Національна революція. Чан Кайші. Початок протистояння між Комуністичною
партією Китаю і Гомінданом.
|
|
|
28
|
Розгортання
антиколоніальної боротьби в Індії. Махатма Ганді. Ненасильницький рух опору.
Розпад Османської імперії. Турецька республіка за правління К. Ататюрка.
Арабські держави. Витоки Палестинської проблеми. Національна революція в
Персії. Встановлення династії Пехлеві
|
|
|
29
|
Латинська
Америка. Особливості економічних і політичних процесів у регіоні.
Протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.
|
|
|
30
|
Практичне
заняття. Національні лідери країн Азії, Латинської Америки
(на вибір учителя).
|
|
|
ТЕМА 6. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ
1930— Х РР. НАЗРІВАННЯ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ.
|
|||
31
|
Зовнішньополітичні
пріоритети провідних країн світу. Спроби створення
системи колективної безпеки країнами Заходу. Активізація антивоєнних рухів.
|
|
|
32
|
Процес
утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі.
Формування
блоку агресивних держав осі Рим―Берлін―Токіо. Витоки, прояви та наслідки
політики «умиротворення».
|
|
|
33
|
Причини радянсько-німецького зближення
(весна 1939 р.), провалу англо- франко-радянських переговорів у Москві (літо
1939 р.) та радянсько-німецького пакту про ненапад (пакт
Молотова―Ріббентропа) і таємних протоколів до нього (23 серпня 1939 р.).
|
|
|
34
|
Найважливіші
досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Фемінізм.
Основні
ідеї й течії у розвитку культури. Поява масової культури. Нові напрямки в
мистецтві та літературі, виникнення та розвиток кінематографа. Спорт,
олімпійський рух.
|
|
|
35
|
Урок
узагальнення і тематичного оцінювання.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар