Історія Уркаїни. 8 клас


Тема уроку
Дата
При-ка
1
Повторення. Середні віки в історії Європи та України.


2
Вступ.
Вхідне діагностичне оцінювання


3
Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст Практична робота: позначити на контурній карті адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Речі Посполитої;


4
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Люблінську унію


5
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Литовські статути, виокремити у витягах з Литовських статутів норми, в яких втілено ідеї рівності вільних людей перед законом, особистої недоторканності, юридичного захисту прав вільної («шляхетної») особи, особистої відповідальності перед законом


6
Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування.


7
Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Православні братства. Василь-Костянтин Острозький. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Пересопницьке Євангеліє, вихід друком перших книжок, скласти історичний портрет Іван Федорович


8
Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили. Практична робота: Скласти історичний портрет про Василь-Костянтин Острозький, Іпатій Потій, Йосип-Веніамін Рутський, Герасим і Мелетій Смотрицькі, Іван Вишенський, Йов Борецький, Петро Могила(на вибір учителя/учительки)


9
Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про заснування Острозької академії, Львівської братської школи, Київської (Києво-Могилянської) колегії


10
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. Практична робота: Уявна подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва)


11
Практичне заняття Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст.


12
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Речі Посполитої (XVI – перша половина XVII ст.)»


13
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про формування козацького стану: утворення козацьких Січей, укладання козацького реєстру; позначити на контурній карті об’єкти, наявність яких свідчить про формування козацького стану (перші Січі, міста – осередки козацтва (Черкаси, Трахтемирів, Чигирин),


14
Практичне заняття Повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі. Опис (на основі джерел)


15
Становлення козацького стану. Козацькі повстання кінця ХVІ ст. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про козацько-селянські повстання; позначити на контурній карті райони козацьких повстань 1590-х років


16
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи козаків у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство, Хотинську війну


17
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про козацько-селянські повстання, видання «Ординації Війська Запорозького» позначити на контурній карті райони козацьких повстань 1620–1630-х років)


18
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Становлення козацтва (XVI – перша половина XVII ст.)»


19
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами; відобразити на контурній карті перебіг Національно-визвольної війни, зміни територіальних меж Української козацької держави – Війська Запорозького;


20
Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами; відобразити на контурній карті перебіг Національно-визвольної війни, зміни територіальних меж Української козацької держави – Війська Запорозького;


21
Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами; відобразити на контурній карті перебіг Національно-визвольної війни, зміни територіальних меж Української козацької держави – Війська Запорозького;


22
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. Зовнішня політика: у пошуку союзників. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами; відобразити на контурній карті перебіг Національно-визвольної війни, зміни територіальних меж Української козацької держави – Війська Запорозького;


23
Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами; відобразити на контурній карті перебіг Національно-визвольної війни, зміни територіальних меж Української козацької держави – Війська Запорозького;


24
Практичне заняття Порівняльна характеристика особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати).


25
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.)»


26
Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про період Гадяцьку угоду, позначити на контурній карті об’єкти, що відображають боротьбу за утвердження козацького устрою і державного суверенітету на теренах України в другій половині ХVII – на початку ХVIIІ ст.; скласти історичний портрет Івана Виговського


27
Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про період Руїни, позначити на контурній карті об’єкти, що відображають боротьбу за утвердження козацького устрою і державного суверенітету на теренах України в другій половині ХVII – на початку ХVIIІ ст.; скласти історичні портрети  Юрія Хмельницького, Павла Тетері, Івана Брюховецького (на розсуд учителя/учительки).


28
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Андрусівський договір, позначити на контурній карті об’єкти, що відображають боротьбу за утвердження козацького устрою і державного суверенітету на теренах України в другій половині ХVII – на початку ХVIIІ ст.; скласти історичні портрети  Петра Дорошенка, Дем’яна Многогрішного (на розсуд учителя/учительки).


29
Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про період Бахчисарайський договір, «Вічний мир»; позначити на контурній карті об’єкти, що відображають боротьбу за утвердження козацького устрою і державного суверенітету на теренах України в другій половині ХVII – на початку ХVIIІ ст.; скласти історичний портрет  Івана Самойловича.


30
Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козацькі полки. Практична робота: позначити на контурній карті об’єкти, що відображають боротьбу за утвердження козацького устрою і державного суверенітету на теренах України в другій половині ХVII – на початку ХVIIІ ст..


31
Запорозьке козацтво. Іван Сірко.. Практична робота: позначити на контурній карті об’єкти, що відображають боротьбу за утвердження козацького устрою і державного суверенітету на теренах України в другій половині ХVII – на початку ХVIIІ ст.; скласти історичний портрет  Івана Сірка.


32-33
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про повстання під проводом Семена Палія, зруйнування Батурина і Чортомлицької Січі, Полтавську битву, позначити на контурній карті об’єкти, що відображають боротьбу за утвердження козацького устрою і державного суверенітету на теренах України в другій половині ХVII – на початку ХVIIІ ст.; скласти історичні портрети  Івана Мазепи та полковника Семена Палія та Кость Гордієнка (на розсуд учителя/учительки).


34
Пилип Орлик і його Конституція. Практична робота: позначити на контурній карті об’єкти, що відображають боротьбу за утвердження козацького устрою і державного суверенітету на теренах України в другій половині ХVII – на початку ХVIIІ ст.; скласти історичний портрет  Пилипа Орлика.


35
Практичне заняття:  Аналіз змісту «гетьманських (договірних) статей» (на вибір учителя/учительки), Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави, порядок її взаємин з Московською державою (Річчю Посполитою / Шведською імперією) та поміркувати, якою мірою кожен з цих документів гарантував права і вольності правлячого стану, суверенітет Козацької держави.


36
Ліквідація козацтва на Правобережній Україні. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю ухвалення Конституції Пилипа Орлика


37
Церковне життя.


38
Освіта. Архітектура. Образотворче мистецтво Практична робота:  скласти історичні портрети діячам церкви та культури Йосиф Тукальський-Нелюбович, Феофан Прокопович, Стефан Яворський (на розсуд учителя/учительки).


39
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Козацька Україна наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.


40
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок. Практична робота:  позначити на контурній карті регіони, що в ХVІІІ ст. зберігали ознаки української державності (територію Гетьманщини); скласти історичні портрети  Івана Скоропадського, Павла Полуботка (на розсуд учителя/учительки).


41
Данило Апостол. Нова Січ. Практична робота:  позначити на контурній карті регіони, що в ХVІІІ ст. зберігали ознаки української державності (територію Нової Січі); скласти історичний портрет  Данила Апостола.


42
Кирило Розумовський. Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. Практична робота:  внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про остаточну ліквідацію гетьманства й Запорозької Січі, позначити на контурній карті регіони, що в ХVІІІ ст. зберігали ознаки української державності (територію Слобідської України); скласти історичні портрети Кирила Розумовського, кошовий отаман Петро Калнишевський, (на розсуд учителя/учительки).


43
Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України. Практична робота:  внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про остаточну Кримського ханства,), позначити на контурній карті землі України, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської монархії внаслідок російсько-турецьких воєн, поділів Речі Посполитої, ліквідації Кримського ханства;


44-45
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. Практична робота:  внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про остаточну поділи Речі Посполитої, закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України, Коліївщину, рух опришків, відновлення діяльності Львівського університету позначити на контурній карті землі України, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської монархії внаслідок поділів Речі Посполитої; скласти історичні портрети керівників селянських виступів Олекси Довбуша, Максима Залізняка, Івана Гонти (на розсуд учителя/учительки).


46
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода Практична робота:  скласти історичні портрети діячві культури Григорію Сковороді, Паїсію Величковському та інші (на розсуд учителя/учительки).


47
Практичне заняття:  визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет Козацької держави;


48
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика. Практична робота:  здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва).


49
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі в 20–90-х роках ХVІІІ ст.


50
Внесок України у формування європейської цивілізації. Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст.


51
Практичне заняття:  Місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. Висновок на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу»


52
Урок узагальнення і систематизації знань учнів



Немає коментарів:

Дописати коментар